تکنولوژی
موضوعات داغ

قدرتمندترین لندروور را ببینید! لندروور دیفندر اکتا

خلاصه نوشته
  • لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی
  • لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ
  • لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی
  • لورم ایپسوم یا طرح‌ نما

لندروور دیفندر اکتا به عنوان قدرتمندترین نسخه‌ی این خودرو تا به امروز معرفی شده است. در زیر کاپوت این غول بیابان‌گرد، یک موتور 8 سیلندر 4.4 لیتری توربوشارژ دوقلو با تکنولوژی هیبرید خفیف قرار دارد که 626 اسب بخار قدرت و گشتاوری تا 800 نیوتن‌متر تولید می‌کند.

اما د فراتر از قدرت است. لندروور سیستم تعلیق را بازنگری کرده و طراحی آن را برای بهره‌گیری کامل از توانایی‌های آفرود بهبود بخشیده است. اکتا از شاسی 6D Dynamics لندروور بهره می‌برد که با حذف تکان‌های عمودی و پیچشی بدنه، حداکثر تحرک را برای سیستم تعلیق در مسیرهای خارج از جاده فراهم می‌کند.

این خودرو 2.8 سانتی‌متر از دیفندر استاندارد بلندتر است و عرض آن نیز 6.9 سانتی‌متر افزایش یافته است. همچنین دارای بازوهای بلندتر و مستحکم‌تر و کمک‌فنرهای فعال منحصربه‌فرد است. برای قدرت توقف، دیفندر اکتا از ترمزهای دیسکی 40 سانتی‌متری در جلو با کالیپرهای 6 پیستونی برند برمبو استفاده می‌کند. فرمان این خودرو سریع‌ترین فرمان در بین تمامی نسخه‌های دیفندر است.

یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته تنها جعبه‌دنده‌ی قابل انتخاب است. در حالت استاندارد، موتور گشتاوری معادل 750 نیوتن‌متر ارائه می‌دهد. با فعال کردن حالت «اکتا»، به تمامی گشتاور 800 نیوتن‌متری موتور دسترسی خواهید داشت. لندروور ادعا می‌کند دیفندر اکتا می‌تواند با رینگ‌های 22 اینچی آلیاژ سبک و لاستیک‌های چهارفصل، ظرف 3.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت دست یابد. همچنین این خودرو توانایی عبور از آب با عمق یک متری را دارد.

لاستیک‌های Goodyear Advance All-Terrain با سایز 33 اینچ که به طور خاص برای اکتا توسعه یافته‌اند زیر گلگیرهای پهن‌تر قرار گرفته‌اند. سپرهای بازطراحی شده زاویه حمله و فرار دیفندر را بهبود می‌بخشد و طراحی جلوپنجره جدید، جریان هوا را در زیر کاپوت افزایش می‌دهد. خروجی‌های اگزوز چهارگانه با سیستم اگزوز فعال در عقب خودرو بیرون زده‌اند. این خودرو حتی دارای نقاط اتصال برای بکسل کردن در جلو و عقب و محافظ زیر بدنه است.

در داخل دیفندر اکتا از صندلی‌های Performance جدید با نگه‌دارنده بیشتر و پشت‌سری‌های یکپارچه بهره می‌برد. همچنین برای اولین بار، لندروور فناوری صوتی صندلی Body and Soul را برای این مدل ارائه می‌کند. روکش داخلی استاندارد از چرم نیمه آنیلین قهوه‌ای سوخته (Burnt Sienna) با پارچه‌ی مشکی Kvadrat است، اما مشتریان همچنین می‌توانند کابینی با چرم Light Cloud و Lunar یا کابین تمام چرم مشکی را انتخاب کنند. نسخه‌ی Edition One اکتا از روکش صندلی دو رنگ خاکی و مشکی بهره می‌برد.

هر مدل اکتا دارای یک نشان گرافیکی جدید با لبه‌ی الماسی‌شکل و سقف و درِ صندوق عقب مشکی نارویک (Narvik Black) متضاد است و خریداران می‌توانند دو رنگ بیرونی جدید، مسی پترا (Petra Copper) و سبز فاروئه (Faroe Green) را انتخاب کنند. این رنگ‌ها علاوه بر خاکستری کارپات (Carpathian Grey) و خاکستری شارنت (Charente Grey) ارائه می‌شوند، اما لندروور رنگ سبز را فقط برای مدل Edition One ارائه می‌کند.

 

تریم ویژه Edition One که تنها در سال اول تولید اکتا در دسترس خواهد بود، با تزئینات فیبر کربنی برای حروف روی کاپوت، ورودی‌های هوا، پشتی صندلی‌های جلو و تریم کنسول وسط ارائه می‌شود. این نسخه همچنین با رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی و امکان انتخاب لاستیک‌های آفرود تمام‌فصلی پیشرفته عرضه می‌شود. دیفندر اکتا که نام خود را از شکل هشت‌وجهی الماس گرفته است.

هفته آینده در جشنواره سرعت گودوود 2024 که از 11 تا 14 جولای برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد. قیمت پایه لندروور از 152.000 دلار شروع می‌شود. نسخه ویژه دیفندر اکتا Edition One نیز 167.800 دلار قیمت خواهد داشت.

منبع
پی تم

managment

کامپیوتر پلاس مرجع تخصصی اخبار و کالاهای دنیای دیجیتال Computer Plus is a specialized reference for news and goods of the digital world

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا