مدیر ارشد سیدی پراجکت در پادکست تازهای گفته است که بازی The Witcher 4، پیشرفتهترین اثر و پروژه تاریخ آنها است. بازی جدید سری ویچر با تغییرات شگرفی در حال ساخت است. استودیو لهستانی برای اولین بار از آنریل انجین 5 استفاده کرده و موتور گرافیکی شخصی را کنار گذاشته است. در عین حال، داستان یک مدرسهی جدید از ویچرها دنبال خواهد شد.
پاول ساسکو با حضور در پادکست Flow Games در مورد مسائل مختلفی از جمله پروژهی در حال ساخت صحبت کرد. او معتقد است که ویچر 4، پیشرفتهترین پروژهای است که در دست ساخت دارند و دلیل این امر را توضیح نداد. وی تنها گفته که The Witcher 4 «پیشرفتهترین بین پروژههای ماست.» مشخص نیست منظور وی از «پیشرفته» چیست. ممکن است منظور وی، جنبهی فنی بازی و استفاده از آنریل انجین 5 باشد که باعث شده تا پیشرفت قابلتوجهی از لحاظ فنی حاصل شود.
بازی سایبرپانک 2077 نیز از لحاظ فنی بسیار پیشرفته بود. ویچر 4 قرار است حتی بهتر از آن عمل کند و به یک اثر فوقالعاده تبدیل شود. بیش از چهارصد نفر مشغول کار روی پروژهی پولاریس هستند. تولید رسمی بازی نیز آغاز شده است و اکثر کارمندان استودیو، مشغول کار روی آن هستند. بازی چهار این سری مشهور، داستان گرالت و سیری را دنبال نمیکند. توسعهدهنده در حال خلق یک داستان تازه بر اساس مدرسهی جدیدی از ویچرها است. ممکن است بازیکننده بتواند کاراکتر خود را در این بازی بسازد.
مکانیک خستهکننده The Witcher 3
ساسکو در بخش دیگری از صحبتهایش گفته است که مکانیک ویچر سنس بیش از حد در بازی The Witcher 3 استفاده شد. وی معتقد است: «وقتی کار روی ویچر 3 را آغاز کردیم، حس کردیم که حلقهی تکرار یافتن سرنخ و دنبال کردن آنها در نوع خود تازه و نو است. همراه مارکیویچ، متخصص طراحی مأموریت بود که این مکانیک و حلقهی تکرار را ساختیم. فکر کنم 2012 بود و آن زمان چنین مکانیکی در بازی بتمن به کار رفته بود. حال میدانیم که سرنخ و یافتن آنها کار حوصله سربری است.»
وی در ادامه افزود: «آن زمان این ایده بسیار تازه بود. ما بعد ساخت ویچر 3 بود که فهمیدیم اندکی بیش از حد از آن استفاده کردهایم. آنقدر از این مکانیک در بازی اصلی استفاده کرده بودیم که وقتی به بستههای الحاقی رسیدیم، با خود گفتیم که بیایید اندکی محتاطانه از آن استفاده کنیم. سرنخهای متعددی نداشته باشیم. اینطور نباشد که سرنخ پشت سرنخ پشت سرنخ باشد.» وی در پایان گفت که بسته الحاقی سایبرپانک 2077 از لحاظ ضربآهنگ داستانی بسیار خوشساخت است و دلیل آنهم بروز اشتباهاتی در بازی ویچر 3 و درس گرفتن از آنها بوده است.